**İBB, İETT VE ÖHO YÖNETİCİLERİ İLE KAPSAMLI AYRI AYRI 2 ÇALIŞTAY GERÇEKLEŞTİRİLDİ
İstanbul Özel Halk Otobüsleri İşletme Sisteminin bütünüyle yenilenerek, İstanbul halkının ve Özel Halk otobüs işletmecilerinin ihtiyaçlarına daha iyi cevap verebilecek duruma getirilmesi için İETT önderliğinde başlatılan çalışmalar, İBB ve İETT yöneticileri ile Özel Halk otobüsü temsilcilerinin katılımı ile hızlı bir şekilde devam ediyor.
İLK ÇALIŞTAY
Bu çalışma kapsamında Özel Halk Otobüsü sektörünün görüş ve önerilerinin alınması maksadıyla geçtiğimiz hafta Cumartesi İETT Kâğıthane Garajında tam günlük bir Çalıştay gerçekleştirildi.
Bu Çalıştaya katılan İstanbul Özel Halk otobüsleri Esnaf Odası Göksel Ovacık ve Şirket Yöneticileri, gündem konuları ile süre kısıtlaması olmadan görüş ile önerilerini kapsamlı bir şekilde ifade ettiler.
Özel Halk otobüsleri Şirket Başkanları görüşlerini ve fikirlerini beyan ederken, sektör adına, Esnaf Odası Başkanı Göksel Ovacık, kapsamlı bir sunum yaparak geçmişten günümüze sektörü tanıtarak beklentileri dile getirdi. Katılımcıların ve Hukukçuların beyan ettikleri görüş ve öneriler anlık olarak tek, tek kayıt altına alınarak not edildi.
Çalıştaya Ulaşımdan sorumlu İBB Meclis üyeleri de katılarak hem görüş ve önerileri dinlediler, hem de kendi görüş ve önerilerini ifade ettiler.
Bu önemli çalışmanın başlatılmasında önderlik yapan İETT Genel Müdürü Hamdi Alper Kolukısa’da bir konuşma yaparak toplu ulaşımla ilgili olarak idarenin tavrını açık bir şekilde ortaya koydu ve ayrıca çalışma esnasında ara, ara konu bazında açıklamalar yapmak suretiyle kafalardaki soru işaretlerini gidermiş oldu.
İlk çalıştayda, İETT Genel Müdürü Alper Kolukısa açılış konuşmasında aşağıdaki konulara değindi; “Bugün burada biz bize bir sohbet toplantısı yapacağız. Özel taşımacılığın mevcut durumunu tartışacağız. Birlikte ne yapabiliriz? Bunu tartışmak isteriz. İBB-İETT-şirketler arasında uygun bir iklim var. Esnafa rağmen bir şey yapma arzusunda değiliz. Mevcut sübvanse sisteminin sürdürülebilirliği, yasal dayanağı her an engel niteliğindedir. Ulaşımda ana aktör raylı sistemler oluyor.
Lastik tekerlekli sistem de olacaktır. Dar bölge sistemi esnek planlama yapılmasına izin vermiyor. Beş şirket, 78 dar bölge, İETT, İOAŞ sorunlar çözülemiyor. Sizlerin sorunlarını dinlerken, çözüm önerilerini de bekliyoruz.”dedi
Genel Müdür Kolukısa’dan sonra sırasıyla başkanlar: İstanbul Özel Halk Otobüsleri Esnaf Odası ve Özulaş A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Göksel Ovacık, Öztaş A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Tekin, Yeni İstanbul A.Ş. Yönetim KuruluBaşkanı Yalçın Beşir, Mavi Marmara A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Gürler ve İstanbul Halk Ulaşım A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Naci Yağız ile Otobüs A.Ş. Genel Müdürü Ali Evren Özsoy, TUHİM Müdür Vekili Utku Cihan söz aldı. Ardından, İBB Meclis Üyesi Ali Haydar Kahraman, Dr. Suat Sarı,Mesut Kösedağı Özel Halk Otobüsü taşımacılığı ile ilgili görüş ve düşüncelerini belirtti.
Toplantı, Daire Başkanı İhsan Eroğlu’nun sunumuyla tamamlandı.
Toplantı öncesinde, bir önceki çalıştay’da belirtilen konuları içeren “Özel Taşımacılık Hakediş Modeli Arama Çalıştayı” başlıklı notlar İstanbullu şirketlere iletildi. Bu notlarda; hat planı, haklar, hukuki altlık, araç, şoför, bakım, yolcu, gelir-gider ve diğer konular başlıkları altında dile getirilen tüm görüşler sınıflandırılmıştı.
Ayrıca, ilgili daire başkanlığı tarafından ekonomik durum, kanuni haklar, kurumsallaşma problemleri, planlama kısıtları ve verimsiz kayak yönetimi, müşteri memnuniyetsizliği, yeni model önerileri başlıkları altında oturumun genel bir değerlendirmesi yapıldığı görüldü.
Bu rapor ışığında başlayan ikinci çalıştay görüşmelerinde öncelikle, 6 aylık bir sürece yayılan termin ve ayrıntıları hakkında bilgi sunuldu.
Bu kapsamda, yürütülecek toplantıların zamanlaması, katılımcıları üzerinde duruldu. Sonrasında raporun gelir gider bölümünden başlamak üzere tartışmalara geçildi.
Toplantıya, İETT Genel Müdürü Kolukısa’nın katılımıyla da yeniden raporun başına dönülerek dile getirilen görüşler üzerinde değerlendirme yapılarak olumlu, olumsuz maddeler ayrıldı. Daire Başkanlığı tarafından ortaya konulan 6 aylık proje çalışma döneminin aksine Genel Müdür Kolukısa gerekirse her gün, her hafta çalışılarak konunun sonuçlandırılması üzerinde durdu
Otorite, operatör ve halkın temsilcileri olarak Belediye Meclis Üyelerinin katılımıyla yapılan bu çalışma bir ilk olarak tarihe geçmiş oldu. Bu durum idarenin sektöre olan açık ilgisini ve sorunların çözümü noktasında kararlılığının göstergesiydi.
2. ÇALIŞTAY
İETT Ulaşım Planlama Dairesince bu çalıştayda ifade edilen görüşler konu bazında derlenerek 2.Çalıştayda İETT Genel Müdürlük binasında yapılan ve İETT Genel Müdürü ile her Şirketten 3 kişinin katıldığı (Başkan, Müdür ve Hukukçu) başka bir toplantıda sunuldu. Görüş ve öneriler bu toplantıda tek, tek tekrar tartışıldı ve mutabık kalınanlar projede kullanılmak üzere ayrıldı. Bir kısmı elendi, üzerinde anlaşma sağlanamayan konular da tekrar görüşmek üzere gündemde tutuldu.
Bu toplantı da yine Proje Teknik Çalışma ve Proje Yönetim Kurulu olarak iki kurul oluşturulması görüşü benimsendi.
Çalıştaya katılanların ortak fikri, Başlatılan çalışma katılımcılık ve saha da işi yapan insanların görüş ve önerilerinin alınarak bunlar üzerinden gidilmesi açısından çok anlamlı ve önemliydi. Ortak akıl çerçevesinde yapılacak bu tür çalışmalara sorunlarımızın hızlı ve kalıcı bir şekilde çözümü açısından destek sağlamamız gerekiyor.
İnsanlar özgürce konuşabildiği sürece çözülemeyecek hiçbir problem kalmayacaktır. Bütün mesele kentin ihtiyaçları çerçevesinde asgari müşterek sağlamış olmaktır. En önemli uzlaşma da bence budur diye görüş belirterek başta İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, yöneticiler ve emeği geçen, İETT Genel müdürü Hamdi Alper Kolukısa ve bürokratlarına teşekkür ettiler
Etiketler : Özel Halk otobüsleri geleceği ile ilgili toplantılar hız kazandı